Poticanje razvoja vještina kod studenata


Radionice i predavanja mogu se organizirati na razne teme s ciljem poticanja razvoja i uvježbavanja specifičnih akademskih i životnih vještina, što može rezultirati povećanjem uspjeha studenata na studiju i skraćivanjem trajanja studiranja. Do sada su se provodile radionice i predavanja na teme kao što su: organizacija vremena, asertivnost, strategije rješavanja problema, mentalne mape, tehnike aktivnog učenja, ispitna anksioznost, kvalitetno javno izlaganje, prilagodba brucoša, slika tijela itd.

Kad god primijetite neki problem kod više studenata ili nešto što se generacijski ponavlja, možete u suradnji sa SSC-om organizirati radionicu ili predavanje na tu temu. U nastavku je naveden primjer za problem straha od javnog nastupa kojeg možete prepoznati kod svojih studenata.

Kako prepoznati problem?

Studenti koji doživljavaju pojačanu tremu ili strah od ispita obično postižu rezultate lošije nego što biste očekivali, dok neki od njih ispite i ne prijavljuju ili ih odjavljuju u zadnji tren jer čekaju da savršeno nauče. Oni koji pristupe ispitu ponekad imaju poteškoća u formulaciji rečenica, brkaju nazive i pojmove ili možda samo šute i na taj način odaju dojam da nisu (dovoljno) naučili. Nažalost, nerijetko znaju odgovore na pitanja čim izađu iz ispitne situacije. Za neke vam se možda čini da znaju puno više nego što pokažu, ali s tom skupinom studenata je čak i lakše, jer ćete im postavljati potpitanja ili ih pokušati opustiti i pomoći da pokažu ono što znaju.  

Studenti s problemom ispitne anksioznosti najčešće vas neće moliti za ustupke niti će pregovarati oko ocjena. Oni su obično tihi na nastavi, samozatajni, poslušni i izbjegavaju rasprave, ne postavljaju pitanja i najčešće kratko odgovaraju na postavljena pitanja.

Što (možete) napraviti?

Ako primijetite ovaj problem kod više studenata, Psihološko savjetovalište može organizirati predavanje ili radionicu na temu ispitne anksioznosti u prostorima SSC-a ili na bilo kojoj sastavnici Sveučilišta u Rijeci. Pošaljite e-mail ili nas nazovite kako bismo dogovorili detalje. 

Što može biti korisno za studenta?

Pohađanjem radionice/predavanja studenti dobivaju priliku unaprijediti svoje vještine izlaganja, što može doprinijeti smanjivanju straha od ispita, a posljedično i poboljšanju uspjeha na ispitu. Neki studenti mogu se osnažiti za izlaganje seminara ili aktivno sudjelovanje na nastavi. Nekima je za rješavanje problema dovoljna kratka edukacija o problemu te dobivanje savjeta i preporuka o tome kako si mogu pomoći. Onima koji na predavanju/radionici prepoznaju da imaju ozbiljniji problem najčešće bude lakše uspostaviti kontakt s nama i uključiti se u psihološko savjetovanje. 

Što može biti korisno za nastavnika?

Djelatnici SSC-a mogu vam pomoći u prepoznavanju znakova anksioznosti kod studenata kako biste tijekom ispita mogli lakše razlikovati studente s visokom anksioznosti od onih koji nisu naučili gradivo. Možda će to utjecati na vaš pristup pojedinom studentu ili smanjiti vaše nezadovoljstvo studentima koji ostavljaju dojam nepripremljenosti za ispite ili koji naizgled neodgovorno prijavljuju i odjavljuju ispite, pri čemu u pozadini može biti problem ispitne anksioznosti. Istraživanja pokazuju da rad na suočavanju s problemom socijalne ankioznosti poboljšava funkcioniranje studenata u različitim situacijama, pa tako i u onima koje se odnose na studiranje. Možda će to doprinijeti većoj uspješnosti studenata na vašem kolegiju, bilo u povećanju prolaznosti ili boljim ocjenama koje studenti postižu na ispitima. Lijepo je pomoći mladim ljudima da ostvaruju svoje potencijale.  

 
 
.